mobilna obsługa zamówień i rozrachunków poprzez urządzenie typu Pocket PC
MOS jest aplikacją, która powstała, aby obsługiwać klientów w terenie.
Pracuje ona na urządzeniach typu Pocket PC, wykorzystując:
dostęp do internetu poprzez sieć telefonii komórkowej,
lokalne połączenie z komputerem stacjonarnym po powrocie do firmy.
System MOS składa się z kilku modułów i może być zintegrowany z dowolnym systemem zarządzania, rozszerzając jego funkcjonalność. Jest on dedykowany dla przedstawicieli handlowych i stanowi nowy wymiar obsługi kontrahentów poza siedzibą firmy.
Zakres funkcjonalny to:
Rejestracja wizyt przedstawiciela,
Wprowadzanie zamówień w terenie,
Przyjmowanie zapłat i prowadzenie kasy,
Możliwość natychmiastowej wysyłki zamówienia do centralnej bazy danych,
Informacja o stanach magazynowych, cenach, promocjach,
Pełna informacja o kliencie, rozrachunkach, kredycie kupieckim,
Historia realizacji zamówień i płatności.
Moduł importu i eksportu danych (serwer komunikacyjny):
Wybiera dane z centralnej bazy wg wskazanych przez operatora kryteriów.
Transmituje dane na Pocket PC.
Odbiera dane przesłane przez GPRS lub bezpośrednio z Pocket PC i wprowadza do centralnej bazy danych. Dane są wysyłane w standardzie XML.
System odbiera informacje o:
Towarach.
Stanach w magazynach.
Kontrahentach.
Płatnościach.
Historii ostatnich transakcji.
System wysyła informacje o:
Przyjętych zamówieniach - zamówienia są wciągane do systemu centralnego i mogą być natychmiast realizowane.
Zapłatach.- Zapłaty mogą być wprowadzane na kasę główną lub tworzyć wydzielone raporty dla każdego przedstawiciela.
Dane klientów (edycja i dodawanie).
Podstawowe korzyści:
Łatwe zarządzanie czasem pracy przedstawicieli handlowych,
Usprawnienie obiegu informacji na linii klient - centrala firmy,
Skrócenie okresu oczekiwania na zapłatę,
Bezpośredni dostęp do informacji o: klientach, płatnościach, promocjach, stanach magazynowych, zamówieniach w wygodnej i szybkiej formie,
Szybkie przyjmowanie kolejnych zamówień, bez konieczności ich ponownego przepisywania do systemu centralnego,
Weryfikacja informacji o kliencie posiadanych przez centralę,
Lepsza kontrola nad pracownikami w terenie,
Możliwości optymalnego planowania własnego czasu pracy,
Znaczne przyspieszenie obsługi klienta,
Duża wygoda pracy.